مهر پارسیان

تبلیغات تخصصی وسایل و تجهیزات، لوازم،مقالات تخصصی ورزشی با کیفیت و خرید فروش لوازم و نجهیزات ورزشی

۱۴ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

کونگ فو توا سبک رزمی ایرانی

کونگ فوتوأ یک سبک رزمی کاملا ایرانی است که از یکی از سبک های رزمی ورزش کونگ فو می باشد .

کونگ فو یک کلمه چینی است که برای معرفی هنرهای رزمی کشور چین به کار می رود . معنی واژه کونگ فو یعنی تخصص شخص در هر مهارتی نه فقط تخصص رزمی است . این ورزش از تقلید و نوع دفاع و حمله حیواناتی مانند میمون، لک لک و غیره برگرفته شده است . کونگ فو توأ سبک رزمی کاملا ایرانی است که یکی از سبک های رزمی ورزش کونگ فو می باشد که بر سالم بودن روح و روان و بدن دلالت می کند . این سبک رزمی را استاد ابراهیم میرزایی در سال 1351 با الهام گیری از رشته های مختلف هنرهای رزمی در باشگاه سرباز(پهلوی سابق) بنا نهاد . وی پس از گذراندن مراحل آزمایشی، این سبک رزمی فعالیت رسمی خود را در سال 1352 با تاسیس دانشکده انشاء تن و روان در تهران آغاز کرد .
ابراهیم میرزایی پس از سپری کردن دوره های رزمی مختلف در رشته هایی مانند کاراته ، کونگ فو ، تکواندو و دور
xه های تکاوری نزد مربیان برجسته ژاپنی ، کره ای ، امریکایی و انگلیسی در کشور های مختلف و اخذ درجات استادی در ورزش کاراته و دان 4 ورزش تکواندو و همچنین اخذ مدرک دکترای تن و روان در سال 1349 شروع به نوشتن کتابی تحت عنوان کاراته و ذهن کرد . وی در این کتاب که نگارش آن در سال 1351 پایان یافت به سبک جدیدی در ورزش کونگ فو به نام توأ پرداخته است .
ورزش کونگ فو که با فیزیک بدنی جوانان آن زمان تناسب داشت ورزشکاران این رشته ورزشی موفق به کسب نتایج چشمگیری نسبت به سایر رشته های ورزشی رزمی شدند و این نتایج سبب شد که در کمتر از 5 سال دوستداران هنر های رزمی زیادی به سمت این ورزش جذب شوند . اما در سال 1356 بدنبال اختلافی که بین میرزایی و شاپور غلامرضا پهلوی (برادر محمد رضا پهلوی ) مدیر وقت ورزش کشور رخ داد دانشکده انشاء تن و روان تعطیل شد و ورزشکاران این رشته مجبور به تمرین این سبک رزمی در پارک ها و سالن های کوچک شدند . پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان در سال 1357 فعالیت ورزشی سبک کونگ فو توأ دوباره آغاز شد و به نتایج چشمگیری هم دست یافت . در سال 1360 بدلیل فعالیت های مخرب سیاسی ابراهیم میرزایی فعالیت این سبک رزمی دوباره ممنوع شد و ورزشکاران این رشته مجبور به انجام تمرین به صورت مخفی تا سال 1370 شدند . در سال 1370 این رشته ورزشی با نام انجمن کونگ فو توأ زیر نظر فدراسیون کاراته شروع به فعالیت دوباره کرد . در سال 1371 فدراسیون کونگ فو ، وشوو و رزم آوران تاسیس شد و در سال 1378 به نام فدراسیون ورزش های رزمی تغیر نام پیدا کرد . در سال 1384 با تلاش پیشکسوتان این رشته ورزشی و مسئولین ورزش کشور فدراسیون کونگ فو جمهوری اسلای ایران تاسیس شد و در سال 1390 نام کونگ فو از این رشته و سبک ایرانی حذف و با نام توأ در ایران و جهان به غعالیت پرداخته است .
کونگ فو توأ دارای 7 بخش (مایگاه) است که به غیر از بخش اول (مایگاه اول) که به فعالیت های بدنی و حرکات فیزیکی پرداخته است باقی بخش ها به جنبه های عرفانی، علمی و پزشکی در خصوص روح و روان و تن می پردازد . اصول پایه کونگ فو توأ توسط ابراهیم میرزایی در کتاب کارانه و ذهن نوشته شده است و در حال حاضر هزاران ورزشکار هنر های رزمی در سبک کونگ فو توأ در ایران و کشورهایی نظیر امریکا، هلند، ترکیه، کانادا، پاکستان، سوریه، آذربایجان، لبنان، سوئد، بلژیک و ....... به فعالیت در این رشته رزمی می پردازند . پس از تلاش های بسیار مربیان و استادان و فدراسیون توأ در ایران اولین مجمع جهانی این رشته ورزشی رزمی بنام ووکا با حضور 25 کشور برگزار شد .  اولین حرکت جهانی توأ، برگزاری کلاس های بین المللی داوری و مربی گری بود که تمامی کشور های عضو در این کلاس ها شرکت کردند و در انک زمانی بیش از 50 کشور از 5 قاره جهان عضو این مجمع شدند . اولین دوره مسابقات این ورزش رزمی با حضور 45 کشور برگزار شد .
ورزش رزمی توأ برگرفته از سنت و فرهنگ ایرانیان است که این ورزش متعلق به ایرانیان بوده و هیچگونه ارتباطی به کونگ فو چینی نداشته و تمامی کلمات و اصطلاحات این ورزش برگرفته از الفظ زبان پارسی بوده است .
لباس توأ ساده و بسار معمولی است که تمام قسمت های بدن را پوشانده و از جنس نخی است تا عرق بدن را جذب کند و طراحی کمربند آن چنان است که ستون فقرات و مهره های کمر را محافظت کند و در قسمت مچ شلوار نیز از عضلات مچ پا و زردپی در برابر آسیب دیدگی محافظت می نماید .
رنگ لباس توأ سیاه می باشد و از نکته نظر علمی رنگ سیاه انرژی بدن را در خود جذب کرده و از هدر رفتن آن جلوگیری می کند . رنگ سیاه اجازه خروج انرژی بدن در اثر سوخت و ساز را نمی دهد و از خستگی و کوفتگی و پیر زودرس جلوگیری می کند .


کونگ فو توأ دارای 7 بخش (مایگاه) است که :

بخش 1 : علم فیریولوژیکی فعالیت بدن

بخش 2 : انشاء علم انسانی

بخش 3 : روانشناسی تکنولوژی

بخش 4 : انشاء پزشکی

بخش 5 : فلسفه با نگرش تفکر
بخش 6 : روح و روان
بخش 7 : فراتر از خویشتن بودن

در آرم و نماد کونگ فو توأ هلال به رنگ قرمز بالای مشت بیانگر فلسفه کونگ فو یعنی مبارزه تا آخرین قطره خون در راه آزادی و تعالی انسان است . و مشت در بین دایره سیاه رنگ نشانگر قیام از تاریکی ها و هر آنچه که بشر را از خود بیگانه کرده و به بند کشیده است . هلال سفید رنگ زیر مشت نشانگر نژاد سپید ایرانی بوده و کره جهان در زیر مشت و نقشه ایران در وسط کره نشانگر پایگاه کونگ فو نوأ در دنیا را نشان می دهد . آرم و لوگو کونگ فو توأ در سمت چپ سینه قرار دارد و مشت سمبل و نماد حفاظت از قلب است که طپش آن با آوای فکر همراه بوده است .



برای مطالعه مطالب و مقالات تخصصی ورزشی به وبلاگ کالا ورزش مراجعه فرمائید .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparsian

ووشو هنر رزمی معبد شائولین

حدود 5 قرن پیش از میلاد مسیح معبد شائولین به تربیت و تعلیم راهبان می پرداخت .

تاریخ هنر رزمی ووشو در چین به زمان هایی باز می گردد که جامعه های اولیه بشری بوجود آمدند. در آن دوران در جهت حفظ تندرستی ، طول عمر و مداوای بیماری ها و آموزش مهارت های نظامی به مردم حرکت هایی ابداع شد که گسترش آن حرکات در ادوار تاریخ به ورزش رزمی ووشو کنونی تبدیل شد . حدود 5 قرن قبل از میلاد مسیح یک راهب هندی با نام هیدارما (تامو - داروما) با هدف ترویج تعایم مذهبی از هندوستان به کشور چین مهاجرت کرد و در معبدی به اسم شائولین شروع به تربیت و تعلیم راهبان کرد .
آموزش های راهب هندی حاوی تمرینات پرهیزکاری و قوانین خشک انضباطی بودند که بعلت ضعف جسمانی شاگردان وی، طاقت آموزش ها را نداشته و دچار ضعف و سستی می شدند بدین جهت تامو برای تقویت جسمی شاگردان خود مجموعه حرکت هایی را ابداع کرد که این حرکات به 18 حرکت دست لوهان معروف شدند . این حرکات در ادوار زمان گسترش و پایه گذار سبک های مختلف ووشو را شکل دادند .
در طی قرن های 16 تا 14 میلادی شخصیت های برجسته هنرهای رزمی در معبد شائولین جمع شدند و سبک های ورزش ووشو را با تقلید از حرکت های حیواناتی همچون اژدها، مار، پلنگ و ببر پدید آوردند . امپراطور آن زمان که از فعالیت معبد شائولین وحشت کرده و آنرا تهدیدی برای تاج و تخت خود می پنداشت دستور آتش زدن معبد شائولین را داد و در حمله به معبد تعداد کمی از اعضاء معبد توانستند فرار کنند . حمله به معبد شائولین باعث گسترش و انتشار هنرهای رزمی شائولین به سایر نقاط چین شد . با اینکه برخی از حاکمان کشور چین هنرهای رزمی شائولین را خطری برای تاج و تخت خود می دیدند بودند حاکمان و امپراطورانی که به هنرهای رزمی علاقه داشتند و باعث ترویج آن در سراسر کشور چین شدند .
در زمان فرمانروایی سلسله SHANG( شانگ) و  سلسله ZHO (ژو) حرکت های جدیدی از هنر رزمی ووشو ابداع شد که برای تعلیم و آموزش سربازان بکار برده شد و هر ساله در فصول بهار و پائیز مسابقات مخصوصی با نام جیائو برای انتخاب سربازان نمونه و اعطا مقام و عنوان در بین لشگریان برگذلر می شد . با بکار گیری هنرهای رزمی ووشو در تعلیمات نظامی کم کم حرکت های نظامی توسط surf (شمشیر) چوب و نیزه نیز ابداع شد و دوران امپراطوری سلسله های MING (مینگ) و QING (کینگ) را اوج شکوفایی هنر رزمی ووشو می توان نامید .
در سال های 1945 - 1913 میلادی نهاد های بسیاری در کشور چین شکل گرفاتند که در ترویج و گسترش ورزش ووشو نقش بسزائی داشتند . در سال 1956 میلادی در شهر پکن انجمن ووشو چین شکل گرفت که با ترویج حرکت هایی همچون حرکات شمشیر با شمشیر های باریک و پهن، حرکات چانگ چوان،تای چی چوان،حرکات چوب و نیزه در کلیه سطوح مبتدی،عالی و حرفه ای در همگانی شدن این ورزش کمک بسیاری کردند . اولین قانون های مسابقات ورزش رزمی ووشو در سال 1958 میلادی بوسیله تربیت بدنی و کمیسیون عالی ورزش کشور چین تدوین شد و با کمک های انجمن ووشو چین مراکز آموزش ووشو در ایالت ها،شهرها و محلات تشکیل شد و انجمن های ووشو و تیم های ووشو در دانشگاهها و کالج های کشور چین شکل گرفتند و برخی از موسسات تربیت بدنی چین رشته های تخصصی ووشو را تا مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس تشکیل دادند .
درجه استادی ورزش رزمی ووشو در سال 1984 میلادی در مجلس ایالتی کشور چین تصویب شد و با تصویب دولت چین در سال 1986 میلادی مرکز تحقیقات و مطالعات ملی ورزش چین تشکیل و بعنوان عالی ترین مرجع هدایت تحقیقات آکادمیک و فنی در رشته ووشو را عهده دار شد . دولت چین با برگزاری مسابقات و تورنومنت های بین المللی ورزش سنتی کشور خود را به جهان معرفی کرد و در سال 1987 میلادی با تشکیل WAF فدراسیون آسیایی ووشو اولین مسابقات آسیایی این ورزش رزمی در کشور ژاپن و در شهر یوکوهاما برگزار شد و دومین دوره مسابقات آسیایی ووشو به میزبانی کشور هنگ کنگ در سال 1989 میلادی انجام شد . ورزش ووشو در سال 1990 میلادی در برنامه بازی های آسیایی در کشور چین و شهر پکن قرار گرفت و با تشکیل IWUF فدراسیون جهانی ووشو اولین دوره رقابت های جهانی این ورزش در سال تاریخ برگزار شد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparsian

کاپ جام جهانی فوتبال

اولین دوره مسابفات جام جهانی فوتبال در سال 1930 برگزار شد .

اولین بازی مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 1872 بین دو تیم اسکاتلند و انگلیس برگزار شد اما در آن دوران فوتبال بیرون از بریتانیا طرفداران زیادی نداشت . قبل از آغاز اولین دوره مسابقات جام جهانی کشورهای عضو FIFA فیفا به ریاست  JULES RIMET  ژول ریمه بنا نهادند تا جامی بعنوان یادبود در نظر گرفته و به تیم قهرمان مسابقات هدیه کنند . این جام بدست  ABEL LAFLEUR آبل لافلور مجسمه ساز فرانسوی ساخته شد و بعدها با نام جام ژول ریمه شناخته شد . مجسمه ساز فرانسوی این جام را به وزن 3/480 کیلوگرم و به ارتفاع 30/48 سانتی متر از طلای جامد ساخت و طبق توافق اعضاء FIFA فیفا بر آن شد تا هر تیمی که 3 بار فاتح مسابقات شود جام را برای همیشه نزد خود نگه دارد . تا سال 1956 این جام عنوان خاصی نداشت در همین سال و در مراسم تجلیل و بزرگداشت پدر فوتبال جهان ژول ریمه به خاطر خدمات و زحمات ایشان این جام به نام وی نامگذاری شد و جام ژول ریمه شهرت یافت . تیم ملی اروگوئه در سال های 1930 - 1950 تیم ملی ایتالیا 1934- 1938 قهرمان جام جهانی شدند اما تیم ملی برزیل در دو دوره متوالی در سال های 1962 - 1958 قهرمانی جهان را کسب کرده بود در سال 1970 برای سومین بار قهرمان جهان شد و بنا بر قوانین آن سال های FIFA فیفا مالک همیشگی جام یادبود ژول ریمه شد .
با اتمام جام افسانه ای ژول ریمه FIFA فیفا تصمیم گرفت تا جام جدیدی را جایگزین جام ژول ریمه کند . در سال 1971 برای جام جدید 53 طرح به FIFA فیفا ارائه شد و در همان سال طرح یک طراح ایتالیایی به نام سیلویو گازینگا مورد تائید FIFA فیفا قرار گرفت و یک کارگاه طال سازی بنام برتونی با دریافت مبلغ 1 میلیون فرانک سوئیس  جامی به ارتفاع 35 سانتی متر و وزن 6/175 کیلوگرم بهمراه دو لایه از سنگ مرمر سبز از طلای خالص ساخت .
بنابر مقررات FIFA فیفا این جام در پایان مسابقات جام جهانی نزد تیم قهرمان برای مدت 4 سال امانت خواهد بود و هیچ تیمی برای همیشه مالک آن نخواهد بود و FIFA فیفا جام را در دوره های مختلف از قهرمان دوره گذشته به قهرمان دوره جدید انتقال خواهد داد و تنها مدال های طلا و جوایزی نظیر کفش طلا فوتبال در نزد بهترین بازیکن جام در هر دوره خواهد ماند و نام قهرمان هر دوره از مسابقات جام جهانی بر روی جام حک خواهد شد و این جام تا سال 2038 تا زمانی که نام تیم های قهرمان بر روی جام پر شود استفاده خواهد شد . تا بحال 20 دوره از مسابقات جام جهانی گذشته است و تیم ملی فوتبال برزیل با قهرمانی در 5 دوره مسابقات رکورد دار است و کشورهای آلمان و ایتالیا 4 دوره ، اروگوئه و آرزانتین 2 دوره و کشورهای انگلستان ، فرانسه و اسپانیا هر کدام 1 دوره فاتح جام جهانی فوتبال شده اند .
علاوه بر کاپ قهرمانی جام جهانی جوایز دیگری مانند : مدال طلا به تیم قهرمان ، مدال نقره به تیم نایب قهرمان و مدال برنز به تیم سوم رقابت ها از سوس FIFA فیفا اهدا می شود و جوایز نقدی نیز بخشی از هدایای اهدائی FIFA فیفا به تیم های حاضر در جام جهانی است که بنابر نسبت راهیابی و مراحل چند گانه با مبالغ مختلف به 32 تیم حاضر در رقابتها هدیه می شود .
FIFA فیفا به قهرمان جام 35 میلیون دلار
نایب قهرمان 25 میلیون دلار
تیم سوم جام 22 میلیون دلار
تیم چهارم جام 20 میلیون دلار
برای 4 تیم حذف شده در مرحله یک هشتم نهایی 14 میلیون دلار
برای 8 تیم حذف شده در مرحله اول جام 9 میلیون دلار
برای هر 16 تیم حذف شده در مرحله گروهی جام 8 میلیون دلار
بعنوان هدیه حضور در رقابت ها پرداخت می کند .

شاید شعار یک جهان - یک جام را FIFA فیفا به خاطر ارزش بسیار زیاد این جام برگزیده باشد ولی لذت نگهداری 4 ساله جام جهانی و افتخار آفرینی در آن جام چیز دیگری باشد .


برای مطالعه مقالات ورزشی بیشتر به وبلاگ kalavarzesh مراجعه فرمایید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparsian

الپتیکال چیست و چه کاربردی دارد؟

الپتیکال یا همان دستگاه اسکی فضایی است که از آن در تمرینات هوازی استفاده می شود و بوسیله آن میتوان به کاهش ورزن و چربی سوزی رسید .

انجام ورزش های هوازی (کاردیو - cardio) باعث افزایش ضربان قلب شده و میزان گردش خون در بدن را بالا می برد و بر اثر گردش خون بیشتر در بدن اکسیژن و مواد غذایی بسیاری به اندامهای بدن می رسد .
(cardio کلمه ای یونانی است که به معنای قلب میباشد )
تمرینات هوازی  cardio باعث آن میشوند تا ضربان قلب به بیشتر از 50 الی 70 درصد حالت عادی افزایش پیدا کند . بعضی از ورزش های قدرتی مانند وزنه برداری باعث بالا رفتن ضربان قلب به این میزان میشوند اما بدلیل اینکه مدت زمان کوتاه تری دارند به سرعت بعد از تمرین ،ضربان قلب به حالت اولیه خود بازمیگردد از این رو وزنه برداری را نمیتوان جزء ورزش های هوازی محسوب کرد .
الپتیکال یا همان دستگاه اسکی فضایی یکی از انواع دستگاهای ورزشی است که برای تمرینات هوازی cardio بسیار مناسب میباشد . با استفاده از این دستگاه فرد میتواند با کاهش وزن و چربی سوزی به داشتن اندام ایده ال خود برسد . استفاده از این دستگاه باعث می شود که بر اثر تحرک ،کالری سوزی بیشتری در بدن انجام شده و هر تحرک بیشتر باشد میزان کالری سوزی بیشتر خواهد شد و در نهایت شخص سریعتر به کاهش وزن خواهد رسید .
قلب از بافت های عضلانی تشکیل شده بنابراین قلب نیز مانند سایر عضلات بدن نیاز به ورزش و تمرین دارد . اگر به اندازه کافی از عضلات قلب استفاده نکنیم عضلات قلب ضعیف شده و مقاومت خود را از دست میدهند . با انجام تمرینات هوازی cardio میتوان قلبی با عضلات سالم و قوی داشته باشیم برای رسیدن به این مهم میتوان از دستگاه الپتیکال (اسکی فضایی) استفاده کرد .
استفاده از الپتیکال (اسکی فضایی) باعث تحرک تمامی اندامها شده و مقدار کالری سوزی را در بدن زیاد می کند و احتیاج بدن به اکسیژن را افزایش میدهد و باعث تقویت گردش خون شده و از تمامی ظرفیت شش ها استفاده و مقاومت رگ های بدن را افزایش میدهد و باعث قوی تر شدن عضلات قلب می شود .
دستگاه الپتیکال - اسکی فضایی این امکان را به شما میدهد که اندامهای بالایی بدنتان و پائین تنه تان را بصورت همزمان تمرین دهید این دستگاه بدن شما را از نظر تناسب اندام و زیبایی جسمی به فرم ایده ال رسانده و دستگاهی (الپتیکال) بسیار مطلوب برای رسیدن به آمادگی جسمی میباشد .


برای مطالعه مقالات علمی ورزشی به وبلاگ کالا ورزش مراجعه فرمایید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparsian

فواید و مضرات طناب زدن برای بانوان


ورزش طناب زدن عاملی برای تقویت وضعیت ریه و شریان های بدن است و بیماری های خطرناکی مانند سکته مغزی ، سرطان ، دیابت و عارضه های قلبی را دور می کند .

ابن درست است که فعالیت های بدنی باعث افزایش سطح سلامت بدن می شوند اما اگر این فعالیت ها اصولی انجام شوند نتایج بهتری را در پی خواهند داشت . به فرض مثال اگر بخواهیم بدون هیچ دلیلی بالا و پائین بپریم شاید فایده ای نداشته باشد اما یک جلسه طناب زدن اصولی میتواند برای قلب تمرینی عالی و بسیار موثر باشد . ورزش هایی که برای قلب مفید هستند باعث انتقال اکسیژن و خون رسانی به قلب و سایر نقاط بدن می شوند .
ورزش طناب زدن عاملی برای تقویت وضعیت ریه و شریان های بدن است و بیماری های خطرناکی مانند سکته مغزی ، سرطان ، دیابت و عارضه های قلبی را دور می کند . بسیاری از ورزشکاران حرفه ای برای آماده سازی خود از تمرین های طناب زدن استفاده می کنند تا برای انجام فعالیت های حرفه ای استقامت بدن خود را بالا ببرند .
طناب زدن عامل هماهنگی و تعادل
اگر بخواهیم برای مدت طولانی به پریدن و جمع کردن پاها بدون هیچگونه روش منطقی ادامه دهیم قطعآ کار آسانی نیست و میتواند به پاها خصوصا مچ پاها فشار وارد آورد اما هنگامی که با طناب زدن شروع به تمرین می کنید نه تنها این حرکات را به راحتی و برای مدت زمان طولانی میتوان انجام داد و میشود به هجرای حرکات سرعت و ریتم حرکات را نیز تغیر داد بدون اینکه تعادل بر هم بخورد . طناب زدن علاوه بر اینکه برای مچ پاها مفید است میتواند روشی موثر برای بالا بردن قدرت تعادل و همچنین هماهنگی بیشتر دربین اعضای بدن است .
بالا بردن سرعت و قدرت به کمک طناب زدن
اگر عادت به تمرین کردن با طناب داشته باشید میتوانید در مدت کوتاهی سرعت و چابکی خود را در اجرای حرکات بالا برده و از پیشرفت خود شگفت زده شوید . برای انجام دادن تمرینات میتوانید از ریتمی که از صدای طناب شنیده می شود را بعنوان یک ساز که راهنمای ورزش کردن شماست استفاده کنید همچنین برای بالا بردن قدرت مچ ها و قویتر شدن پاهایتان که یکی از فواید طناب زدن است این ورزش زا به صورت پا برهنه روی چمن و یا روی سطح لاستیکی مانند سالنهای ورزشی انجام دهید و پس از مدتی تاثیر آنرا بر روی سرعت و قدرت پاهایتان مشاهده کنید .
بالا بردن سطح توانبخشی به کمک طناب زدن
هنگامی که بعد از یک آسیب دیدگی نیاز به انجام تمرین های ورزشی دارید میتوانید برای شروع از تمرین هایی با فعالیت کم مانند پیاده روی و دوچرخه سواری شروع کنید و یا حتی از وجود استخر و شنا کردن بهره برد و زمانی که بدنتان آماده تر شد طناب زدن را در برنامه تمرینی خود قرار دهید جالب است که بدانید طناب زدن میتواند باعث تقویت عضلات چهار سر ران ، همسترینگ ، رباط ها ، ماهیچه های سرینی و تاندون ها شده و از عضلات زانو ها و مچ پا محافظت می کند .
طناب زدن روشی جالب برای کاهش وزن
طناب زدن به راحتی میتواند به شما برای کم کردن وزن کمک کند جالب است بدانبد که برای از دست دادن 435 گرم از وزن تان باید 3500 کالری بسوزانید . میتوان گفت طناب زدن بهترین روشی است که در یک هفته کاهش وزن چمشگیری را بدست آورد . برای این مهم باید در روز چیزی حدود 30 دقیقه طناب زد و از حدود 700 کالری انرژی که در طول روز لازم دارید 400 کالری کم کنید میتوانید بدون آنکه به بدن خود فشار زیادی وارد کنید به هدف تان برسید اگر پیش از این با این ورزش نا آشنا بودید برای شروع حتمآ با یک مربی ورزشی مشاوره تمائید .
عوارض طناب زدن
به همان مقدار که طناب زدن میتواند مفید باشد برای انجام آن باید مراقب بود زیرا مه میتواند بعث صدماتی هم شود از جمله آن : آسیب به زانو ها در صورت انجام نشدن روش صحیح این ورزش است . اگر طول طناب به اندازه و مناسب با قد شما نیاشد میتواند باعث زمین خوردن شما شود . اگر از زانو درد رنج می برید قطعا این ورزش برای شما مناسب نخواهد بود . بانوان در طول دوران بارداری به جهت آنکه ممکن است این ورزش به آنها آسیب وارد کند مناسب است از انجام این ورزش صرف نظر کنند .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparsian

چگونگی تزئین و چیدمان دکوراسیون فروشگاه ورزشی

دکوراسیون یک فروشگاه پوشاک ورزشی هیچگاه از چشم افراد با هوش  پنهان نخواهد ماند .

فروشگاه داران می بایست در مکان خود دکوراسیونی را شکل دهند تا هر شخصی که قدم به فروشگاه پوشاک ورزشی میگذارد با دیدن نحوه دکوراسیون و چیدمان لباس ها نیاز شدید برای خرید را در خود احساس کند . دکوراسیون یک فروشگاه پوشاک ورزشی هیچگاه از چشم افراد با هوش  پنهان نخواهد ماند زیرا که تاثیر بسیار زیادی در رضایت مندی مشتری در هنگام خرید و حضور در فروشگاه در بر خواهد داشت همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که رضایت مندی مشتری کلیدی ترین نکته در تجارت است .
چگونه یک فضای شیک در دکوراسیون فروشگاه خود بوجود آوریم ؟
به طور حتم طراحی دکوراسیون پوشاک ورزشی ویژگی های خاص خود را دارد . نحوه نورپردازی یکی از مهمترین موارد برای یک فروشگاه می باشد و مقدار و شدت نورپردازی در فروشگاه بسته به حالتی دارد که برای فروشگاه خود می پسندید اما نورپردازی فروشگاه می بایست متعادل باشد جدا از سبک لباس هایی که دارید تلاش کنید در نورپردازی فروشگاه پوشاک ورزشی به هیچ وجه از چراغ های فلورئسنت با رنگ زرد و سبز استفاده نکنید زبرا که رنگ این چراغ ها حس دلپذیری محیط فروشگاه شما را از بین می برد و به نوعی یه حس نا خوشایندی در مشتری بوجود می آورد . استفاده از نورهای سپید در قسمت باکس ها و شلف ها بسیار مناسب هستند همچنین برای زیبایی بیشتر میتوانید از این نور برای جدا کردن قسمت های فروشگاه نیز استفاده کرد و یا چنانچه در فروشگاه خود مایل به نگهداری گل و گیاه باشید میتوانید در زیر گیاه نوری قرار داده تا فضای فروشگاه را گرمنر جلوه دهد .
چگونگی به نمایش قرار دادن اجناس و مبلمان فروشگاه از دیگر نکته های مهم در فروشگاه پوشاک ورزشی است که با انجام صحیح آن میتوانید یک دکوراسیون شیک را برای مشتریان بوجود آورید . برای جلب توجه بیشتر مشتریان میتوانید برای هر نوع از پوشاک خود مانند : تی شرت ها ، گرمکن ها ، شلوارها ، و تا کردن مخصوص هر کدام را اعمال کنید و حتی در مورد کفش های ورزشی یک چیدمان متفاوت ایجاد کنید .
برای پدید آوردن حسی دنج در فروشگاه مناسب است از مبلمان راحتی به همراه بالش و کوسن های رنگی استفاده کنید که بسیار بهتر از میزها و صندلی های فلزی سرد زیبایی و جلوه گری دارند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparsian

تردمیل و رابطه آن با چربی سوزی و کاهش وزن

پیش از استفاده از تردمیل خود را وزن و یادداشت نمائید . 
انجام فعالیت ورزشی بوسیله تردمیل Treadmill رابطه تنگاتنگی با لاغری و کاهش وزن دارد . چربی سوزی وزن با تردمیل سخت اما دور از دسترس نیست به شرط آنکه تمرین با این دستگاه را در برنامه ورزشی خود قرارداده و برنامه غذایی علمی و منظم و با هدفی را دنبال کنید . 
زمانی که شما 3500 کالری بیشتر از مقدار کالری مصرفی خود را می سوزانید مقدار 450 گرم از چربی خود را از دست می دهید بنابراین برای سوزاندن 4/5 کیلوگرم چربی در ماه شما باید 35000 کالری بیشتر از تعداد کالری که از غذاها مصرف می کنید را بسوزانید این عمل را میتوان با انجام فعالیت ورزشی با تردمیل انجام دهید .
پیش از استفاده از تردمیل Treadmill خود را وزن و یادداشت نمائید و در انتهای هر هفته میزان وزن جدید خود را یادداشت کنید . این عمل به شما کمک خواهد کرد تا میزان پیشرفت خود را دانسته و با جدیت بیشتری اقدام به چربی سوزی و کاهش وزن نمائید .
برای کم کردن وزن بوسیله تردمیل Treadmill  بایستی 250 الی 500 کالری کمتر از میزانی که می سوزانید بصورت غذا مصرف کنید . بر فرض مثال اگر روزانه 1750 کالری به صورت طبیعی می سوزانید بایستی کالری مصرفی روزانه شما 1250 الی 1500 کالری باشد . این کاهش ساده کالری به کاهش وزن منجر می شود . مطمئن باشید با استفاده از تردمیل کالری بیشتری را خواهید سوزاند .
برای کاهش 4/5 کیلوگرم در ماه باید در طول هفته 6 روز و هر روز یک ساعت با دستگاه تردمیل Treadmill  تمرین کنید . اگر برایتان مقدور نیست که یک ساعت کامل با دستگاه تمرین کنید میتوانید آنرا به دو نیم ساعت در صبح و عصر تقسیم کنید .
نتیجه میگیریم برای کاهش 4/5 کیلوگرم در ماه به کمک تردمیل باید شش روز هفته و هر روز یک ساعت برروی دستگاه Treadmill تمرین کنید و مقدار کالری که میسوزانید بیشتر از مقاری باشد که مصرف می کنید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparsian

بهترین نوشیدنی قبل از تمرین و حین تمرین و بعدازتمرین

 1- قبل از تمرین :
یک فنجان قهوه یا چای سبز یا یک لیوان آب پرتقال طبیعی(تاکید میشود طبیعی یا خود میوه میل شود وفقط این میوه نه هیچ آبمیوه ی دیگری)ویا میتوانید یک عدد جوشان ویتامین ث میل کنید.


2- حین تمرین :
بهترین گزینه ها ،جوشان ویتامین ث ،یا مولتی ویتامین،یا محلول آب نمک وکمی شکر یا آب خالص است برای هیدراته شدن بدن


3-بعد تمرین :

شیر کم چرب مخلوط با پودر کاکائو ،یا چای سبز یا آبمیوه های طبیعی بعنوان کربوهیدراتهای زودجذب

برای مطالعه مقالات تخصصی ورزشی به وبلاگ کالا ورزش مراجعه فرمایید .

h
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparsian

چگونه ورزش را برای خود ساده تر کنیم؟

 استراحت کردن بین حرکات و ست های ورزشی به عضلات اجازه می دهند مقداری ریکاوری کنند بنابراین می توانید به کارتان ادامه دهید. اما این استراحت ها را بین 30 تا 60 ثانیه نگه دارید، اگر برای مدت زمان زیادی استراحت کنید، ضربان قلبتان کند می شود و بدن رو به سرد شدن می رود. بعلاوه ممکن است با این استراحت طولانی مدت انگیزه تان برای ادامه ورزش را هم از دست بدهید.

برای مطالعه مقالات علمی ورزشی به سایت کالا ورزش مراجعه فرمایید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparsian

چرا رشد عضلانی نداریم

چرا رشد عضلانی نداریم 

A- افراط در تمرینات هوازی
B- تمرکز بر روی ۱عضله
C- تمرین بیش ازحد
D- انجام ندادن کششی
E- نداشتن استراحت و خواب
F- عدم مصرف کربوهیدرات و پروتئین
برای مطالعه مقالات ورزشی به آدرس وبلاگ کالا ورزش می توانید مراحعه کنید 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparsian