ورزش طناب زدن عاملی برای تقویت وضعیت ریه و شریان های بدن است و بیماری های خطرناکی مانند سکته مغزی ، سرطان ، دیابت و عارضه های قلبی را دور می کند .

ابن درست است که فعالیت های بدنی باعث افزایش سطح سلامت بدن می شوند اما اگر این فعالیت ها اصولی انجام شوند نتایج بهتری را در پی خواهند داشت . به فرض مثال اگر بخواهیم بدون هیچ دلیلی بالا و پائین بپریم شاید فایده ای نداشته باشد اما یک جلسه طناب زدن اصولی میتواند برای قلب تمرینی عالی و بسیار موثر باشد . ورزش هایی که برای قلب مفید هستند باعث انتقال اکسیژن و خون رسانی به قلب و سایر نقاط بدن می شوند .
ورزش طناب زدن عاملی برای تقویت وضعیت ریه و شریان های بدن است و بیماری های خطرناکی مانند سکته مغزی ، سرطان ، دیابت و عارضه های قلبی را دور می کند . بسیاری از ورزشکاران حرفه ای برای آماده سازی خود از تمرین های طناب زدن استفاده می کنند تا برای انجام فعالیت های حرفه ای استقامت بدن خود را بالا ببرند .
طناب زدن عامل هماهنگی و تعادل
اگر بخواهیم برای مدت طولانی به پریدن و جمع کردن پاها بدون هیچگونه روش منطقی ادامه دهیم قطعآ کار آسانی نیست و میتواند به پاها خصوصا مچ پاها فشار وارد آورد اما هنگامی که با طناب زدن شروع به تمرین می کنید نه تنها این حرکات را به راحتی و برای مدت زمان طولانی میتوان انجام داد و میشود به هجرای حرکات سرعت و ریتم حرکات را نیز تغیر داد بدون اینکه تعادل بر هم بخورد . طناب زدن علاوه بر اینکه برای مچ پاها مفید است میتواند روشی موثر برای بالا بردن قدرت تعادل و همچنین هماهنگی بیشتر دربین اعضای بدن است .
بالا بردن سرعت و قدرت به کمک طناب زدن
اگر عادت به تمرین کردن با طناب داشته باشید میتوانید در مدت کوتاهی سرعت و چابکی خود را در اجرای حرکات بالا برده و از پیشرفت خود شگفت زده شوید . برای انجام دادن تمرینات میتوانید از ریتمی که از صدای طناب شنیده می شود را بعنوان یک ساز که راهنمای ورزش کردن شماست استفاده کنید همچنین برای بالا بردن قدرت مچ ها و قویتر شدن پاهایتان که یکی از فواید طناب زدن است این ورزش زا به صورت پا برهنه روی چمن و یا روی سطح لاستیکی مانند سالنهای ورزشی انجام دهید و پس از مدتی تاثیر آنرا بر روی سرعت و قدرت پاهایتان مشاهده کنید .
بالا بردن سطح توانبخشی به کمک طناب زدن
هنگامی که بعد از یک آسیب دیدگی نیاز به انجام تمرین های ورزشی دارید میتوانید برای شروع از تمرین هایی با فعالیت کم مانند پیاده روی و دوچرخه سواری شروع کنید و یا حتی از وجود استخر و شنا کردن بهره برد و زمانی که بدنتان آماده تر شد طناب زدن را در برنامه تمرینی خود قرار دهید جالب است که بدانید طناب زدن میتواند باعث تقویت عضلات چهار سر ران ، همسترینگ ، رباط ها ، ماهیچه های سرینی و تاندون ها شده و از عضلات زانو ها و مچ پا محافظت می کند .
طناب زدن روشی جالب برای کاهش وزن
طناب زدن به راحتی میتواند به شما برای کم کردن وزن کمک کند جالب است بدانبد که برای از دست دادن 435 گرم از وزن تان باید 3500 کالری بسوزانید . میتوان گفت طناب زدن بهترین روشی است که در یک هفته کاهش وزن چمشگیری را بدست آورد . برای این مهم باید در روز چیزی حدود 30 دقیقه طناب زد و از حدود 700 کالری انرژی که در طول روز لازم دارید 400 کالری کم کنید میتوانید بدون آنکه به بدن خود فشار زیادی وارد کنید به هدف تان برسید اگر پیش از این با این ورزش نا آشنا بودید برای شروع حتمآ با یک مربی ورزشی مشاوره تمائید .
عوارض طناب زدن
به همان مقدار که طناب زدن میتواند مفید باشد برای انجام آن باید مراقب بود زیرا مه میتواند بعث صدماتی هم شود از جمله آن : آسیب به زانو ها در صورت انجام نشدن روش صحیح این ورزش است . اگر طول طناب به اندازه و مناسب با قد شما نیاشد میتواند باعث زمین خوردن شما شود . اگر از زانو درد رنج می برید قطعا این ورزش برای شما مناسب نخواهد بود . بانوان در طول دوران بارداری به جهت آنکه ممکن است این ورزش به آنها آسیب وارد کند مناسب است از انجام این ورزش صرف نظر کنند .