الپتیکال یا همان دستگاه اسکی فضایی است که از آن در تمرینات هوازی استفاده می شود و بوسیله آن میتوان به کاهش ورزن و چربی سوزی رسید .

انجام ورزش های هوازی (کاردیو - cardio) باعث افزایش ضربان قلب شده و میزان گردش خون در بدن را بالا می برد و بر اثر گردش خون بیشتر در بدن اکسیژن و مواد غذایی بسیاری به اندامهای بدن می رسد .
(cardio کلمه ای یونانی است که به معنای قلب میباشد )
تمرینات هوازی  cardio باعث آن میشوند تا ضربان قلب به بیشتر از 50 الی 70 درصد حالت عادی افزایش پیدا کند . بعضی از ورزش های قدرتی مانند وزنه برداری باعث بالا رفتن ضربان قلب به این میزان میشوند اما بدلیل اینکه مدت زمان کوتاه تری دارند به سرعت بعد از تمرین ،ضربان قلب به حالت اولیه خود بازمیگردد از این رو وزنه برداری را نمیتوان جزء ورزش های هوازی محسوب کرد .
الپتیکال یا همان دستگاه اسکی فضایی یکی از انواع دستگاهای ورزشی است که برای تمرینات هوازی cardio بسیار مناسب میباشد . با استفاده از این دستگاه فرد میتواند با کاهش وزن و چربی سوزی به داشتن اندام ایده ال خود برسد . استفاده از این دستگاه باعث می شود که بر اثر تحرک ،کالری سوزی بیشتری در بدن انجام شده و هر تحرک بیشتر باشد میزان کالری سوزی بیشتر خواهد شد و در نهایت شخص سریعتر به کاهش وزن خواهد رسید .
قلب از بافت های عضلانی تشکیل شده بنابراین قلب نیز مانند سایر عضلات بدن نیاز به ورزش و تمرین دارد . اگر به اندازه کافی از عضلات قلب استفاده نکنیم عضلات قلب ضعیف شده و مقاومت خود را از دست میدهند . با انجام تمرینات هوازی cardio میتوان قلبی با عضلات سالم و قوی داشته باشیم برای رسیدن به این مهم میتوان از دستگاه الپتیکال (اسکی فضایی) استفاده کرد .
استفاده از الپتیکال (اسکی فضایی) باعث تحرک تمامی اندامها شده و مقدار کالری سوزی را در بدن زیاد می کند و احتیاج بدن به اکسیژن را افزایش میدهد و باعث تقویت گردش خون شده و از تمامی ظرفیت شش ها استفاده و مقاومت رگ های بدن را افزایش میدهد و باعث قوی تر شدن عضلات قلب می شود .
دستگاه الپتیکال - اسکی فضایی این امکان را به شما میدهد که اندامهای بالایی بدنتان و پائین تنه تان را بصورت همزمان تمرین دهید این دستگاه بدن شما را از نظر تناسب اندام و زیبایی جسمی به فرم ایده ال رسانده و دستگاهی (الپتیکال) بسیار مطلوب برای رسیدن به آمادگی جسمی میباشد .


برای مطالعه مقالات علمی ورزشی به وبلاگ کالا ورزش مراجعه فرمایید .